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Grundrisse

Features

Carbon-tech generation


The use of carbon fibre is a construction choice that allows volumes and surfaces to be increased in size while keeping the same weight, therefore maintaining excellent levels of dynamic stability.
Carbon fiber lamination is applied to:

  • deck (hybrid)
  • superstructure
  • flybridge
  • radar arch
  • hard top (opt)

Active trim control


Automatic interceptors by Humphree gives the vessel the lift it needs to get up on plane faster or to reach that optimum running trim. In this way the resistance of the hull is automatically optimised for every speed and load condition, this resulting in increased speed and lower fuel consumption.

The Humphree system is all electric powered by 12-24 Volt DC. Thanks to the design of the Interceptor it only requires a small amount of power to move the blade up and down, even under high speed operation.

Automatic Fuel transfer e-pump


The system automatically transfers the diesel fuel from tank to tank, ensuring that the heel angle is kept close to zero in the case of variable load distribution and refuelling.

Integrated Control Panel


The integrated control system by Raymarine has been customised to increase control potential: from engine data and alarms, to bilge and water discharge pumps, tank levels and engine room ventilation, right through to the sound system and the air conditioning units.

The system can be accessed from both helm stations and remotely from a tablet.

HTS
High Technical Standard declaration


Azimut 72 has been designed and engineered according to the highest standards applied in the recreational industry for production boats.

Thanks to CE Category A and NMMA Certification the boat is in compliance with the two major safety codes for boat below 24 meters.

Technical characteristics

Main Technical data
Gesamtlänge (inkl. Bugkorb)22,64 m (74' 3'')
Rumpflänge (inkl. Plattform)22,05 m (72’ 4")
Größte Breite im Hauptbereich5,60 m (18' 4'')
Tiefgang (inkl. Propeller bei voller Last)1,82 m (5' 11'')
Verdrängung (bei voller Last)53.3 t (117.506 lb)
Project
BaumaterialCarbon fiber + VTR/GRP
Außendesign & KonzeptStefano Righini
InnendesignerCarlo Galeazzi
Hull designerP.L. AUSONIO Naval Architecture & Azimut R&D Dept.
KielPlaning with deadrise 15,6 ° aft
HerstellerAzimut Yachts
Accommodation
Kabinen4 + 1 crew
Kojen8 + 2 crew
Nasszellen4 + 1 crew
Performance
Motoren2 x MAN CR V12 1400 mHP
Höchstgeschwindigkeit (Testmotorisierung)up to 32 kn
Reisegeschwindigkeit (Testmotorisierung)up to 26 kn
Tank capacity
Motoren2 x MAN CR V12 1400 mHP
Kraftstoffkapazität5200 l (1373 US Gal)
Wasserkapazität1100 l (290 US Gal)

Data refers to UNI ISO 8666 conditions

Die Informationsmaterialien von Azimut Yachts wurden konzipiert und und entwickelt, um einen möglichst genauen Eindruck der angebotenen Yachten zu vermitteln. Die Oberflächen, Standardausstattungen sowie die wählbaren Optionen können je nach gewählten Rumpf variieren. Die zur Verfügung gestellten Materialien (virtuelle Rundgänge, Bilder, Videos etc.) dienen lediglich Informationszwecken. Obwohl Azimut Yachts bemüht ist, auf dieser Website möglichst genaue Informationen zur Verfügung zu stellen, können diese technische Ungenauigkeiten oder Tippfehler enthalten. Azimut Yachts gewährleistet nicht die Genauigkeit, Vollständigkeit oder Authentizität der Bilder oder Darstellungen des zur Verfügung gestellten Bild- und Informationsmaterials und bietet keine Garantie für eine exakte Übereinstimmung mit dem tatsächlichen Produkt. Azimut Yachts behält sich das Recht vor, sämtliche Bestandteile und Eigenschaften jeder Yacht und Megayacht ohne vorherige Ankündigung zu ändern, inklusive, jedoch nicht beschränkt auf: Farben, Materialien, Optionen und Ausstattung